preload

098 390-75-90

098 390-75-90
Графік роботи:
Контакт-центр: Пн-Вс 09:00-21:00
Магазин: Пн-Вс 10:00-21:00
Каталог
  • Геймінг і кіберспорт
  • Поп-культура
  • Товари для дітей
  • Франшизи
  • Блог
  • Акції
  • Уцінка
  • Геймінг
  • Fan store
  • Товари для дітей
  • Новинки
  • Знижки
  • 0 0

    Як вибрати ігровий монітор в 2020?

    news_title

    calendar 31.05.2020

    Монітор - це не та периферія, яку змінюють дуже часто. Але за останні роки з'явилося кілька знакових технологій, які впливають не тільки на якість зображення, а й дають в іграх деякі переваги над тими, хто сидить за старими дисплеями. Тож, якщо всупереч всім старанням ваші ігрові результати все одно знижуються, можливо проблема не в читерах або поганому скілі, а у застарілому моніторі, і прийшов час шукати йому заміну. У цій статті ми зібрали максимально повні відомості, які повинні вам допомогти вибрати найкращий ігровий монітор.

    Зміст

    Почнемо з питання чим відрізняється ігровий монітор від звичайного. Можна було б подумати, що нічим окрім дизайну: ніби-то така-ж матриця, електроніка і порти для підключення - можна обійтися і простим недорогим дисплеєм. Але насправді в ігрових моніторах нерідко зустрічаються технології, які годі й шукати в звичайних мультимедійних пристроях. Все через специфічних вимоги геймерів до швидкості відгуку, чіткості та динамічному діапазону зображення. Це ті три "кити", на яких покоїться "особливість" ігрових моніторів - хороший варіант для гейминга повинен бути швидше за інші, а також забезпечувати чітку і насичену картинку навіть у найдинамічніших іграх. І, звичайно, не варто забувати про зовнішність. Гарний геймерський монітор повинен не тільки видавати яскраве зображення, але і сам виглядати яскраво і вражаюче.

    Технології матриць

    TN VA IPS

    Заглиблюючись в особливості ігрових моніторів, ми спочатку розберемося з технологіями, які забезпечують необхідну швидкість відображення і якість картинки. І перше з чим ми стикаємося - це використовувані матриці. На даний момент на ринку представлено дуже багато різних варіацій, але їх все можна розбити на кілька основних технологій: TN, IPS, VA, OLED.

    TN - одна з найстаріших технологій рідкокристалічних екранів. В плюсах у неї висока швидкістю відгуку. А в мінусах - не найкраща передача кольору, трохи просвічує підсвічування (через що неможливо отримати глибокий чорний колір) і малі кути огляду без спотворення кольорів. З останнім недоліком борються використанням додаткової плівки (при цьому в назві технології додається "+film"), яка дозволяє добится прийнятного зображення при горізонатьном огляді до 150 градусів. В основному такі матриці використовуються в моніторах нижнього цінового діапазону, але в ігрових моделях її можна зустріти далеко за межами бюджетного сегмента. Звичайно, в топові ігрові монітори ставлять кращих представників сімейства TN + film, але навіть вони не змогли повністю позбутися від недоліків цієї технології.

    IPS - ще один старожил світу моніторів. В плюсах у технології великі кути огляду, відмінна передача кольору і досить висока швидкість відгуку. В мінусах - все та ж відсутність глибокого чорного кольору. Спочатку такі матриці в основному використовувалися в дисплеях орієнтованих на людей працюють з графікою. Але після того як вдалося підвищити швидкодію IPS матриць - вони цілком очікувано зайняли місце у топовому сегменті ігрових моніторів.

    VA - трохи молодша технологія створення рідкокристалічних матриць. В плюсах у неї гарна передача кольору, відмінне відсікання підсвічування (а значить і більш глибокий чорний колір), а також можливість виготовляти вигнуті матриці. В мінусах - не найвища швидкодія. Через відносно низьку швидкість відгуку ці матриці не часто зустрічаються серед ігрових моніторів. Але останнім часом в топовий сегмент виходять моделі у яких VA матриця використовується як підкладка - це QLED або технологія квантових точок. Вони роблять ставку на насичені кольори, глибокий чорний і великий динамічний діапазон зображення.

    OLED - найновіша з технологій, що використовується в матрицях. В плюсах у неї висока швидкість оновлення, широкий динамічний діапазон, точна передача кольору, глибокий чорний колір і можливість використання в гнучких екранах. В мінусах - поступове і нерівномірне "вигорання" діодів різних кольорів (воно йде не швидко, але повністю позбутися цієї проблеми поки-що не вдалося), дуже висока ціна і дуже невелика кількість моделей з подібною матрицею. І це зрозуміло - через високу ціну попит на такі монітори не дуже великий.

    Знаючи особливості різних технологій, можна вибудувати їх у порядку переваги для ігрового монітора:

    OLED - незважаючи на дорожнечу і вигорання, це найкращий варіант по швидкості відгуку і якості зображення.

    IPS і VA (QLED) - на даний момент це краща якість за відносно осудні гроші. Обидві технології забезпечують відмінну якість зображення і цілком здатні забезпечувати необхідну швидкість відгуку.

    TN - хоч ці матриці і швидкі, але в них все ще не вдалося остаточно подолати спотворення кольорів при погляді не під прямим кутом і домогтися гарного колірного охоплення.

    Роздільна здатність і діагональ

    Друге питання, з яким стикаєшся при виборі ігрового монітора - це на який діагоналі і роздільній здатності зупинитися. Тут все залежить від двох умов: продуктивності відеокарти вашого комп'ютера і на якій відстані від монітора ви сидите. Але також варто враховувати, що монітор змінюється рідше ніж внутрішні комплектуючі комп'ютера, і тому треба обирати модель "на виріст".

    Якщо раніше ще якось прийнятними вважалися матриці з роздільною здатністю HD, то зараз вони покинули сегмент ігрових моніторів і наразі необхідний мінімум - це монітор з роздільною здатністю FullHD (1920 × 1080 пікселів). Ігри з таким розміром кадру витягують практично всі сучасні відеокарти. Проблеми можуть виникати тільки у нижнього/середнього сегмента на текстурах ультра якості і роботі з розширеним колірним діапазоном. Якщо говорити про діагоналі, то при стандартній відстані до монітора, FullHD прийнятний до 26 дюймів. На екранах більшого розміру вже помітна пікселизация.

    Поточна роздільна здатність екранів, яке буде актуальною ще мінімум років п'ять, це UltraHD (3840х2160 точок) - вчетверо більше ніж FullHD. Таке збільшення кадру по зубах лише відеокартам з середнього і топового сегмента. А якщо додати ультра текстури і HDR, то з ним можуть впоратися лише одиниці. Але на найближчий час це кращий варіант - розробники ігор і виробники заліза вже орієнтуються на UHD як на основний формат. З UltraHD зображення нормально виглядає на діагоналях до 55 дюймів. І з такими габаритами на звичній відстані вже доводиться крутити головою, щоб побачити все, що відбувається на екрані.

    Орієнтуючись на далеке майбутнє, можна подивитися на UHD (8K) (7680х4320 точок), який в чотири рази більше ніж просто UHD. Але з якісною ігровоб графікою на такій роздільній здатності поки що жодна відеокарта не справляється (потрібно, як мінімум, пара топових відеоприскорювачів), та й ігри його по суті майже не підтримують. Але діагональ можна спокійно брати хоч 120 дюймів (тільки таких моніторів ще не існує). Вибір такої моделі для ігор не дуже виправданий. Бо до моменту появи відеокарт і самих іграшок здатних спокійно впоратися з такою високою роздільною здатністю, такий монітор морально і технічно застаріє.

    Частота оновлення кадрів і синхронізація з відеокартою

    Ще один важливий параметр - це частота оновлення кадрів. Звичайним моніторів традиційно "вистачає" 60 Гц, але не ігровим моделям. Вся справа у високій динамічності ігор, яка вимагає дуже швидкої реакції монітора. І якщо в звичайному використанні 60 Гц з головою вистачає на все, то в активних іграх починаєш помічати поява шлейфів, розмитість зображення або навіть розриви в кадрах. Тож, замислюючись над тим, який ігровий монітор вибрати, не варто нехтувати його частотами.

    Зараз виробники пропонують моделі з різними частотами: 120, 144, 165, 240 Гц. Зрозуміло що чим більше - тим краще (звичайно якщо вас влаштовує відповідне зростання ціни). Але є ще один момент на який варто звернути увагу - синхронізацію з відеокартою. Відомо, що комп'ютерні відеокарти малюють кадри зі змінною частотою - чим складніша і більш насичена ігрова сцена, тим менше кадрів в секунду ми отримуємо. А звичайний монітор завантажує відеобуфер з постійною частотою. Через це з'являються розриви в кадрах: коли верхня частина зображення від нового кадру, а нижня від старого. Для боротьби з цією проблемою, Nvidia розробили технологію G-Sync, а AMD - FreeSync. Принцип роботи у них приблизно однаковий: монітор синхронізується з відеокартою і "забирає" кадри як тільки вони готові, не допускаючи відображення застарілих частин зображення.

    Довгий час стандарти G-Sync і FreeSync воювали, і варіанти адаптивної частоти оновлення кадрів працювали тільки зі "своїми" відеокартами. Але в кінці минулого року виробники вирішили оголосити перемир'я і додали підтримку конкуруючих технологій в свої драйвери. Втім, конкуренція все ще залишається в силі, бо обидва виробники не гарантують абсолютно повну взаємозамінність моніторів. Тому, вибираючи ігровий монітор для комп'ютера, потрібно враховувати з якою відеокартою він буде працювати і шукати модель з підтримкою відповідної технології синхронізації.

    Високий динамічний діапазон (HDR) і колірний обхват

    У минулих розділі ми вже згадували абревіатуру HDR. Це скорочення від "високий динамічний діапазон" - здатність екрану одночасно відображати дуже яскраві і дуже темні елементи зображення. У звичайних моніторів динамічний діапазон менший ніж сприймає людське око і тому ми можемо не бачити частину картинки просто через недоліки самого монітора. При цьому зображення на екрані виходить не настільки насиченим і контрастним як у реальності.

    У нових поколіннях моніторів почали боротися з цим недоліком, впроваджуючи складні системи матричного підсвічування екрану (щоб отримати глибокий чорний навіть в тих технологіях, які не здатні повністю перекривати світло підкладки) і нові технології матриць. Лідер в цьому, звичайно, OLED, хоча сучасні IPS і VA теж здатні показати добрі результати.

    Через те, що не всі матриці однаково добре справляються з HDR, введено кілька різних градацій по максимальної яскравості і охопленням колірного діапазону. За HDR10 сертифікуються моделі з максимальною яскравість до 1000 ніт. Мінімально прийнятний варіант для гейминга - DisplayHDR 600 (600 ніт) а краще - більше. Є ще стандарт HDR10+, у якому максимальна яскравість може становити 4000 ніт. І Dolby Vision, з максимальною яскравістю в 10000 ніт. Ці два нові стандарти ще практично не представлені в сегменті моніторів, але якийсь із них згодом безумовно стане основним для ігрового контенту.

    HDR дуже тісно пов'язаний з колірним охопленням зображення Бо при збільшенні контрастності дуже явними стають всі проблеми з відображенням кольорів. Тому виробники змушені вкладатися по максимуму у реалізацію найширшого колірного охоплення і отримання реалістичних кольорів. І якщо звичайні монітори борються за охоплення sRGB або Adobe RGB, то HDR монітори вимірюються по більш широкому кінематографічному колірному охопленню DCI-P3.

    Прямий, вигнутий і надширокий

    Перед тим як вибрати ігровий монітор для комп'ютера, потрібно вирішити ще одне питання - на якій моделі зупинитися: прямій, вигнутій або надширокій. Найбагатший вибір, звичайно ж. серед звичайних прямих моделей. У цьому форм-факторі представлені всі типи матриць і додаткового оснащення. Багато про нього розповідати немає сенсу, бо всім і так відомі переваги і недоліки таких моніторів.

    Многомониторная система сложна в настройке и остаются рамки

    Вигнутих моделей не так багато і тут ви не зустрінете простих рішень - серед них виключно топові ігрові монітори. Вся справа в тому, що технології, що дозволяють реалізувати вигнуту матрицю, досить дороги і самі по собі, і спочатку створювалися для отримання зображення найвищої якості. Це або OLED матриця, або матричне підсвічування, що дозволяє уникнути нерівномірності в освітленні монітора з VA та IPS. Перевага таких моніторів - краще охоплення поля зору і менші візуальні спотворення зображення, бо вся поверхня вигнутого монітора рівновіддалена від ваших очей. Але тут є і недолік - вигнутий ігровий монітор орієнтований на одноосібне використання, і при грі в великій компанії ті хто сидять не по центру монітора будуть бачити зображення з більшим спотвореннями, ніж на звичайному пласкому моніторі.

    Изогнуты сверхширокий монитор с успехом заменяет многомониторный комплект

    Надширокі моделі теж відносяться до топових рішень. У них роздільна здатність по горизонталі (і, відповідно, ширина) у два, а то і в три рази більше ніж у моніторів з такою самою роздільною здатністю по вертикалі. Відповідно один такий монітор може замінити два, а то і три звичайних монітора. Це ідеальний варіант для гоночних і льотних симуляторів, так як дозволяє отримати повне занурення в гру, без метушні з багатомоніторних системою. Зважаючи на те, що це один монітор - ми звільняємось від необхідності калібрувати різні монітори, окремого налаштування роздільної здатності та від рамок дисплеїв, що розривають зображення. Недоліків у надшироких дисплеїв не дуже багато - це ціна (не бюджетне рішення), необхідна потужна відеокарта (не кожен відеоприскорювач витягне подвійну або потрійну роздільну здатність) і то що далеко не всі ігри підтримують такий розмір кадру (відповідно вони будуть використовувати тільки частину поверхні монітора ).

    Ілюмінація

    І наостанок все ж пройдемося по зовнішності. Досить часто в сучасних ігрових моніторах додається система підсвічування. І перед тим як вибрати ігровий монітор, варто поцікавитися чи сумісна вона з ілюмінацією компонентів системного блоку. Питання не в тому, що вона може не працювати через якийсь компонент (вони не можуть вплинути на монітор). А в режимі синхронної роботи ілюмінації і управління нею з одного центру. Пройшли вже часи, коли все підсвічувалось врізнобій, і головне було прикрутити куди-небудь ще пару RGB світлодіодів. Сучасна ілюмінація це справжній симбіоз програмних і апаратних рішень, які об'єднують всі елементи підсвічування у єдину систему, що працює в гармонії - з однаковими кольорами і в одному ритмі.

    Підсумок

    На цьому ми закінчуємо перелік основних параметрів ігрових дисплеїв. Впевнені, що ця інформація знадобляться вам у вирішенні питання: "як підібрати ігровий монітор", і ви незабаром обзаведетеся новим "вікном в ігрові світи". Бажаємо вам ігрових перемог і вдалих покупок.

    Коментарі

    Всього : 0 кометарів

    Схожі огляди

    close