preload

098 390-75-90

098 390-75-90
Графік роботи:
Контакт-центр: Пн-Вс 09:00-21:00
Магазин: Пн-Вс 10:00-21:00
Каталог
  • Геймінг і кіберспорт
  • Поп-культура
  • Товари для дітей
  • Франшизи
  • Блог
  • Акції
  • Уцінка
  • Геймінг
  • Fan store
  • Товари для дітей
  • Новинки
  • Знижки
  • 0 0

    еволюція xbox

    news_title

    calendar 16.11.2018

    Xbox– одна з найбільш спірних, неоднозначних і обговорюваний в світі ігрових консолей, а за сумісництвом – ще й одна з наймолодших. Її критикують, над нею жартують, але при цьому її купують, а виробнику вже багато років поспіль вдається утримувати чималу частку ігрового ринку.

    Щоб хоч трохи розгадати загадку Xbox, ми вирішили звернутися до її історії – короткою, але вельми насиченою.

    Первые шаги майкрософт в мире консолей - Dreamcast.jpg

    Перші проби потрапити в світ ігор

    Свої перші кроки по захопленню ігрового світу компанія Micrisoft початку задовго до виходу першої ігрової консолі. На той момент вона займалася іграми, призначеними для комп'ютера. Найбільш вдалим проектом на цьому терені стала стратегія Age of Empires, яка ще кілька років утримувалася на плаву популярності.

    Замітка для фанатів: виробник випустив оновлену 4К-версію гри з тим самим крутим геймплеєм, але більш крутий сучасною графікою.

    Наступним кроком до створення власної ігрової консолі стало співробітництво з компанією Sega над проектом Dreamcast.

    Правда, підійшла microsoft до цього трохи не з того боку: замість розробки нової платформи вона запропонувала використовувати Windows CE, головною перевагою якої була підтримка кодеків DirectX 6 і простота портування ігор під цю платформу. На жаль, співпраця не задалося, ігор під неї вийшло не надто багато, а сама консоль була не надто вдалою і не могла успішно конкурувати з сильними опонентами. У підсумку, через пару років Sega згорнула продажу Dreamcast і співробітництво було завершено.

    Первая версия консоли Xbox.jpg

    Ми зробимо свою ігрову консоль!

    Правда, не можна сказати, щоб Micrisoft цим була сильно розчарована. Ще в 1999 році у її креативної команди, що займалася розробкою DirectX, з'явилася ідея створення власного центру розваг, аналогаконсолі від Sony.

    Першою командою з розробки Xbox стали Шеймус Блеклі (Seamus Blackley), Кевін Бахус (Kevin Bachus), Отто Беркес (Otto Berkes) і Тед Хейз (Ted Hase). Саме вони запропонували ідею власнику компанії, Біллу Гейтсу, і главі ігрового підрозділу Еду Фрайсу. На той момент приставка проходила під назвою DirectX Box, яке в підсумку було скорочено до більш звичного нам Xbox.

    Загалом, зелений світло був отриманий, і компанія активно приступила власне до створення ігрової приставки. Почалися попередні підрахунки витрат на створення пристрою, що переговори з виробниками заліза та створення оригінальної платформи для нового девайса.

    Підсумкова конфігурація першої в світі Xbox була дуже схожою на комп'ютерну:

    • 32-бітний процесор Intel Pentium III 733 МГц)

    • 64 МБ оперативної пам'яті

    • Графіка Nvidia NV2x (GeForce 3/4) 233 МГц

    • Жорсткий диск 8 ГБ

    В якості операційної системи тут використовувалася Xbox OS, заснована на Windows, але з оригінальним інтерфейсом Xbox Dashboard.

    Наступним етапом були переговори з розробниками ігор, адже без гідного пакету розваг приставка просто не мала ніякого сенсу. На щастя, цей етап пройшов успішно, хоча деякі труднощі в ньому були. Наприклад, Electronics Arts ніяк не хотіла відходити від тісного співробітництва з Sony, під консолі яких була заточена більша частина її ігор.

    Офіційний реліз першої Xbox і її контролера Duke відбувся в 2001 році на Consumer Electronics Show в Лас-Вегасі. Вартість новинки становила $299 – не дуже бюджетно в порівнянні з іншими ігровими приставками, але достатньо для того, щоб обійти з продажу всіх основних конкурентів, крім, хіба що, PlayStation. Основні продажі були в Америці, Європа і Японія ставилися до нового гравця на ринку з недовірою, віддаючи данину більш звичним рішенням від Nintendo і Sony.

    Сервис Xbox Live.png

    Даєш онлайн!

    Підстьобнути популярність ігрової приставки допоміг сервіс Xbox Live – з цього моменту почалася активна життя користувачів мережі, а саме підключення до неї знайшло сенс. Тепер власникиXBoxмогли грати не тільки самі по собі, але і один з одним. За одну тільки перший тиждень було продано більше 150 тисяч передплат, так і далі темпи ще деякий час не знижувалися.

    Семейство консолей Xbox 360.jpg

    Друга спроба випустити консоль

    На жаль, але як би не старалася Microsoft, продажі Xbox не росли, позиції на ринку все ще залишалися спірними, а сам проект - збитковим. Тому виробник прийняв рішення випустити другу версію геймерського девайса. Замість цілком очікуваного назви Xbox 2 вона отримала більш яскраве Xbox 360. Вийшла приставка в 2005 році, отримавши актуальне і цілком потужне залізо:

    • Триядерний процесор IBM Xenon 3,2 ГГц;

    • Графіком ATI Xenos 500 МГц;

    • 512 Мб оперативної пам'яті GDDR3;

    • HDD об'ємом до 2 Гб.

    Вартість новинки залежала від її варіації: модель з жорстким диском на 20 ГБ коштувала 399 доларів, а більш проста Xbox 360 Core обійшлася б на той момент в 299 доларів.

    Мало хто знає, але насправді Xbox 360 була випущена в кількох варіантах:

    • Xenon – найперша модель, з високим енергоспоживанням, не надто вдалим охолодженням і без порту HDMI;

    • Zephyr вийшла трохи пізніше, вона отримала не тільки HDMI, а також менший теплопакет відеокарти і процесора, але на жаль – все ті ж проблеми з охолодженням;

    • Falcon – третя ревізія ігрової консолі перегрівалася набагато менше, але стабільності їй все ще не вистачало, а рівень шуму все ще залишався досить високим;

    • Jasper – фінальна версія Xbox 360, яку досі можна зустріти в продажу. Вона практично не шумить, не перегрівається і працює досить стабільно.

    За своїм продажів Xbox 360 стала найкрутішою в серії – станом на 30 вересня 2013 року було продано майже 80 мільйонів примірників. Значною мірою цим вона зобов'язана крутим ігор, найбільш примітними з яких стали ексклюзив Gears of War, Halo і Kinect Adventures.

    Втім, є і ще один момент. У Sony на той момент не було жодної схожої конфігурації і потужності платформи. А PlayStation 3, що вийшла приблизно рік тому, коштувала на порядок дорожче (500 доларів), а ігор для неї було випущено набагато менше. Nintendo також переживала не найкращі часи аж до самого виходу Nintendo Wii з оригінальними контролерами.

    Щоб зміцнити свої позиції на ігровому ринку, Microsoft також випустила свій незвичайний ігровий джойстик – Kinect, який у момент розробки проходив під назвою Project Natal. Всього за 4 місяці компанія продала 10 мільйонів Kinect, завдяки чому девайс потрапив в книгу рекордів Гіннеса, а попутно – дуже добре позначився на продажі ігрової консолі.

    «Смерть» Xbox 360 підкрадалася поступово – у міру зростання ексклюзивів для PS 3, кількості підтримуваних нею ігор, а також завдяки безкоштовній роздачі підписок для неї. Загалом, консолі від Microsoft з кожним роком ставала все складніше конкурувати, і виробник задумався над новим девайсом.

    Xbox One.png

    Третє покоління – Xbox One

    У 2008 році microsoft почала розробку третього покоління власної ігрової консолі, і з цього моменту чутки почали активно просочуватися в сет. На жаль, але розробка зайняла дуже багато часу, і новий девайс був представлений тільки в 2013 році. При цьому виробник зробив ставку зовсім не на потужність заліза, а на програмні фішки, а враховуючи, що практично одночасно з Xbox One вийшла четверта версія PlayStatiion, яка коштувала дешевше, продажі новинки виявилися сумними.

    Свіженька Xbox One отримала таку конфігурацію:

    • Восьмиядерний AMD Jaguar 1,75 ГГц, побудований на x86-64 архітектурі;

    • Графіка AMD Radeon 1,31 TFLOPS;

    • 8 Гб оперативної пам'яті DDR3 SDRAM 2133 МГц, 32 MB eSRAM;

    • Незнімний накопичувач HDD 500 Гб.

    У підсумку, за перші три роки було продано всього 20 мільйонів (на 16 березня 2016). Консоль все ще актуальна і продається в магазинах, але з огляду на час її виходу, навряд чи можна чекати сильного зростання продажів.

    Xbox One X.jpg

    Зустрічаємо містера Х

    2016 рік приніс серії Xbox оновлення в особіOne S, отримала більш потужний графічний адаптер, необхідну в сучасному світі підтримку 60 fps і дозволу 4К. Втім, і тут Sony підклала майкрософт велику свиню, випустивши PlayStation 4 Pro з розігнаним залізом, підтримкою все того ж формату 4K і технології HDR.

    На щастя, вже на той момент microsoft працювала над ще однією версією ігрової приставки, яка в момент розробки проходила під назвою Project Scorpio. Новинка на виході отримала назвуXbox One Xі саме вона є найактуальнішою з існуючих версій, продається з 2017 року і зараз.

    У цій моделі використані:

    • Процесор з частотою 2.3 GHz, 8 ядрами;

    • Графіка AMD Radeon 6 TFLOPS;

    • 12 ГБ оперативної пам'яті GDDR5 SDRAM 2133 МГц і 32 MB eSRAM;

    • Несьемный накопичувач HDD 500/1000/2000/ ГБ.

    Для охолодження використовується рідинна система, є підтримка формату 4K, HDR, 60 fps, а також привід Ultra HD Blu-ray. Загалом, все необхідне для нормальних продажу і крутий конкуренції. В теорії. На практиці все не так райдужно, і вже більше року в мережі йдуть словесні баталії про те, що ж все-таки крутіше – Xbox або PlayStation, а майкрософт примудрилася сама собі підкласти граблі під ноги, фактично позбавивши консоль ексклюзивів: тепер всі ігри, випущені під «ящик», доступні на комп'ютерах з Windows 10.

    Яким буде майбутнє приставки Xbox X і який розвиток отримає серія – поки що не відома. Але спостерігати за цим чи не цікавіше, ніж за «з усіх боків позитивною» PlayStation. І ми дуже сподіваємося, що в наступних версіях Xbox виробник врахує всі минулі помилки, зробивши її дійсно крутий і дивовижною.

    Коментарі

    Всього : 0 кометарів

    Схожі огляди

    close